söndag 29 juni 2014

Fläder x tre

Jag älskar flädersaft, har alltid gjort. Det har alltid varit min bästa! Mammas saft, inte köpesaften. Dottern verkar ha ärvt detta mitt sinne för smak!

Denna veckan som jag haft semester har vi verkligen frossat i fläder. När vi kom till mina föräldrars stuga var mammas saft precis färdig och årets omgång var fantastisk, inte lika besk som fjolårets, undrar vad det kommer sig? Så jag och dottern gjorde med assistans av mamma en omgång till oss (sju liter!). Vi har också gjort marmelad och nu står en omgång fläderchampagne på jäsning. Hoppas det blir bra!

4 kommentarer:

  1. Åh, fläder! Jag är väldigt avundsjuk just nu. Och som vanligt smått sur på mig själv som först började uppskatta flädersaft som tonåring då fläderbusken flyttats från med många mil. Klokt av dottern din att börja njuta redan nu!

    SvaraRadera
  2. Alltså vänta, va? Fläderchampagne!?! Hur görs det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här receptet använde jag.
      http://www.pickipicki.se/2009/08/skal-for-egentillverkad-fladerchampagne/

      Radera
    2. Måste frysa in fläder och göra detta magiska i typ oktober!

      Radera